V přístřešku pro auto se využívá řada podkladů. K těm nejpopulárnějším patří štěrk, asfalt a samozřejmě zámková dlažba. Ta působí velmi esteticky, je rychlá na realizaci a prakticky nezničitelná. Jak se v takovém případě popasovat se stavbou přístřešku?
Začněme u stavební připravenosti. Ta je velmi důležitá pro další kroky realizace. Najděte vhodné a praktické místo. Myslete na budoucí využití. Přístřešek pro auto je možné kotvit do zdi nebo nechat volně stojící. Druhá varianta se nabízí pro ty, kdo touží vytvořit kryté místo pro zahradní posezení.
Upravte terén a vytyčte kvóty
Půdu je nutné upravit do vodorovné roviny a v místě vytyčit kóty podle nákresu. Následně je možné se pustit do základů. Ty kopeme do nezámrzné hloubky, která je minimálně 80 cm. V případě, že uvidíte, že je terén nekvalitní, výkop je nutné prohloubit na 100 - 120 cm.
Základová spára musí mít únostnost alespoň 150 kPa (1,5 Kg/cm²), být dostatečně pevná a suchá. Pro její zkvalitnění doporučujeme použít štěrkopísek o 10 cm vrstvě.
Kvalitní výkop jako základ úspěchu
Hloubka a rozměry výkopu se liší dle typu přístřešku. Pokud se rozhodnete pro montáž svépomocí, všechny informace naleznete v příložených návodech. V každém případě je nutné dodržet základní pokyny:
Stěny výkopu musí být svislé
Pokud je zemina nesoudržná, sáhněte po svislém bednění, které po betonáži vyjmete (vzniklý prostor následně zasypete vrstvou zeminy, zhutnění provádějte po 20 cm vrstvách)
Můžete také použít kari síť o Ø 6mm 150/250
Jakmile se přístřešek osadí a vyrovná, následuje zalití výkopu betonem c20/25
Terén pod přístřeškem upravujete dle vašich preferencích
Kdy betonovat?
Obecně se doporučuje realizovat výkop pro betonáž
přístřešku těsně před montáží. Pokud si však necháme větší prostor, je nutné výkop zajistit proti zborcení. Zde je ukázka
zapažení výkopu, kam se usadily nosné sloupky, které se zabetonovaly.
Pokud terasa již stojí
Ve většíně případů se montáž provádí do hotové zámkové dlažby. Zde stačí dlažbu rozložit a po instalaci přístřešku opět doložit okolo nosných sloupků. Výsledný efekt je, že betonové patky nejsou vidět.