Garáž je součástí každého domova. Jak však vyřešit situaci, kdy si pořídíme druhý automobil nebo vůz větších parametrů? Stavět další zděné parkovací místo stojí čas i peníze. Ekonomicky se tak hodí přistavět přístřešek. Ten svými vlastnostmi nezklame žádného majitele.
Jedná se o stále oblíbenější řešení. Přístřešek na auto spojený se zdí garáže. Důvodem této varianty je především praktičnost. Prostorové rozměry pozemku jsou velmi omezené a další stavba už bývá nadbytečná. Přístřešek nemá boční stěny a zabere daleko méně místa. Jeho konstrukce je navržená tak, aby dokonale plnila účel. Chránit automobil.
Přístřešek ke zdi
Přístřešek na auto je velmi univerzální. Může být volně stojící nebo přikotvený ke zdi. Druhá varianta nabízí možnost, jak tento typ stavby spojit s garáží. Tím můžeme vytvořit i více parkovacích míst. Samotná realizace zabere 1-2 dny a navíc není spojená s velkými výdaji. Stavební povolení také není třeba.
Nejen pro automobil
Taková varianta pak nabídne velké množství využití. Většina majitelů přístřešek nevyužívá pouze k zaparkování automobilu. Tento typ stavby je možné zvolit ve velkém množství rozměrů. Hliníková konstrukce nabízí nekonečnou variabilitu, aniž byste museli sáhnout hlouběji do kapsy.
Jednotlivé profily lze zvýšit a vytvořit místo pro parkování lodě, karavanu či větší dodávky. V mnoha případech je přístřešek využívaný i jako zahradní posezení. Chrání před deštěm a zároveň poskytuje otevřený prostor v blízkosti přírody.
Moderní ocelová varianta
Vývoj a nabídka jde neustále kupředu. Opravdoví milovníci moderního designu ocení ocelovou variantu. Ta nabízí maximální ochranu automobilu a zároveň zaujme luxusním provedením. Její plochá střecha se ke garáži bude velmi hodit.
A provedení?
Jak probíhá ukotvení přístřešku? Před samotnou stavbou je nutné s odborníkem zvážit budoucí možnosti zdi garáže. Především provést její kontrolu a následně se rozhodnout, zda je možné k ní přístřešek ukotvit. Ten nesmí narušit její statiku. V potaz se bere materiál zdiva, zateplení a pevnost.
Dnes je již běžné, že je garáž odizolovaná. Aby nedošlo k porušení tepelného most, dochází k ukotvení s pomocí distanční hliníkové trubky. Tímto způsobem tak váha přístřešku spočívá na nosné stěně a nezatěžuje izolaci.