Právě jste dokončili dřevostavbu a chystáte se na kolaudaci? Pokud tento finální krok spočívá čistě na vás, je třeba zařídit spoustu věci. Máme pro vás praktický přehled, jak na to.
Kolaudace. Tento termín si mnozí spojí s novostavbou nebo se stavbou po rekonstrukci a zejména s běháním po úřadech. Bohužel
jde o věc zcela nezbytnou, bez které nemůžete užívat jakýkoliv druh stavby. Jednoduše jde o proces řízení, prováděného úředníkem daného stavebního úřadu. Očekávaným výsledkem je pak
kolaudační souhlas s možností nastěhování do nové
dřevostavby.
Kdo zajišťuje kolaudaci
Pokud tato skutečnost není určena ve smlouvě o dílo, musí si kolaudaci zajistit vlastník domu. Proto je potřebné napsat žádost, ve které uvedete předpokládaný termín dokončení stavby. V žádosti by neměly chybět přesné kontaktní údaje, ale i číslo stavebního povolení a seznam odchylek od něj, které se v aktuální dřevostavbě vyskytují.
Jaké dokumenty potřebujete
Po odevzdání žádosti ke zkolaudování, je potřeba zajistit další dokumenty, které bude zaměstnanec stavebního úřadu vyžadovat, aby mohl vydat pozitivní rozhodnutí. Připravte si tak:
- ověřené stavební povolení
- zaměření stavby od geodeta
- doklad o vytyčení stavby
- veškeré revizní zprávy
- atesty stavebních materiálů
- stavební deník
- protokol o likvidaci odpadů ze stavby
Finální rozhodnutí
Kolaudační rozhodnutí je zpráva, kterou vydává příslušný stavební úřad na základě celkového řízení. Vydaný pozitivní souhlas vás pak opravňuje k nastěhování. Avšak stavební úřad může vydat i zamítavé stanovisko nebo určit užívání domu s podmínkami. A to tehdy, dospěje li úředník k názoru, že má objekt nedostatky, které ohrožují zdraví a bezpečí osob.
Cena kolaudace
Přestože je kolaudační řízení zcela zdarma, připravte se na výdaje spojené se získáním revizních zpráv a atestů. V neposlední řadě také na výdaj spojený s vkladem do katastru. Až poté dostane vaše dřevostavba číslo popisné a je zapsána na katastrálním úřadu.