Reklamace / Vrácení zboží

Vážení zákazníci,
naší prioritou je vaše spokojenost a nejvyšší kvalita našich hliníkových zahradních staveb. Pokud se vyskytne jakýkoli problém s našimi výrobky, postupujte prosím podle následujících kroků:

1. Zkontrolujte podmínky záruky
Před podáním reklamace si prosím ověřte, zda se váš požadavek vztahuje na záruční podmínky, které jsou uvedeny v Reklamačním řádu níže.


2. Kontaktujte nás
Pro podání reklamace vyplňte reklamační formulář nebo nám zašlete e-mail na reklamace@hobbytec.cz. Do zprávy prosím uveďte:
  • Vaše jméno a kontaktní údaje
  • Číslo objednávky nebo faktury
  • Popis problému a přiložte fotografie dokumentující vadu
3. Posouzení reklamace
Po obdržení vaší reklamace provedeme její posouzení. O výsledku vás budeme informovat co nejdříve.


Váš tým HOBBYTEC

 

REKLAMAČNÍ ŘÁD
 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
 1. 1 Společnost HOBBYTEC CZ, s.r.o. se sídlem Bílkova 87, 290 01, Poděbrady - Kluk, IČ: 29217253, DIČ: CZ29217253, zapsaná v Obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod číslem vložky C 166857 (dále jen „Hobbytec CZ s.r.o.“ nebo „dodavatel“) tímto reklamačním řádem v souladu s § 1811 odst. 2 písm. f) a § 1820 odst. 1 písm. m) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), a § 13 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) řádně informuje kupujícího, kterým je spotřebitel (dále jen „zákazník“ nebo „objednatel“), o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti za vady vč. záručních vad (dále jen „reklamace“), včetně údajů o tom, kde může reklamaci uplatnit. Práva z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží ve vztahu k objednateli, kterým není spotřebitel, se řídí výlučně aktuálně platnými všeobecnými obchodními podmínkami a Občanským zákoníkem a úprava obsažená v tomto reklamačním řádu se v takovém případě neuplatní, není-li v obchodních podmínkách dodavatele uvedeno jinak.

2.1 Tento reklamační řád je vydaný v souladu s Občanským zákoníkem, Zákonem o ochraně spotřebitele a ostatními všeobecně závaznými právními předpisy České republiky.

3.1 Tento reklamační řád je zveřejněný na internetové stránce dodavatele www.hobbytec.cz. Uzavřením kupní smlouvy se stává tento reklamační řád součástí smluvní dokumentace mezi objednatelem a dodavatelem. V případě reklamací budou mít v případě rozporu mezi ustanoveními všeobecných obchodních podmínek dodavatele a ustanoveními tohoto reklamačního řádu přednost ustanovení reklamačního řádu.
 
  1. ROZSAH ODPOVĚDNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADY, ZÁRUKA ZA JAKOST

2.1. Dodavatel odpovídá objednateli, že zboží (dílo) při převzetí nemá vady.

2.1.1 Dodavatel zejména odpovídá objednateli, že zboží (dílo):
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který je objednatel požaduje a s nímž dodavatel souhlasil, a je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití

2.1.2 Dodavatel odpovídá objednateli, že vedle ujednaných vlastností zboží:
a) je zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem
b) zboží (dílo) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat
c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu případně poskytl před uzavřením smlouvy.

2.1.3 Objednatel je povinen bezodkladně po získání možnosti s dílem nakládat, si dílo důkladně prohlédnout a zjistit, zda nemá vady či bylo-li dodané s veškerým příslušenstvím a příslušnými doklady. Všechny zjištěné vady je objednatel povinen bezodkladně písemně oznámit dodavateli nejpozději do 24 hodin od okamžiku, kdy získal možnost s dílem nakládat.

2.1.4 Ustanovení uvedená výše se nepoužijí v případě, že dodavatel objednatele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a objednatel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

2.1.5 Dodavatel odpovídá objednateli také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena dodavatelem nebo na jeho odpovědnost.

2.2.2. Za vadu NELZE považovat změnu (vlastnosti) zboží (díla), která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, přetížením, nedostatečnými stavebními pracemi zhotovenými objednatelem, nevhodným místem osazení, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu (§ 2167 odst. 2 Občanského zákoníku). Práva z vad kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil (§2167 odst. 1 Občanského zákoníku).

2.2.3. Za vadu, či důvod k reklamaci nelze považovat místo spoje mezi dílem a zdí, či jiným dílem dodaným odlišným dodavatelem. Vzhledem ke skutečnosti, že není možné zasahovat do cizího díla, nemůže dodavatel zajistit stoprocentní těsnost tohoto spoje.

2.2.4. Vadou ani důvodem k reklamaci není také kondenzace par na vnitřních plochách díla, zamlžování skel, při běžné vlhkosti vzduchu, chování screenových rolet vycházející z přirozených vlastností použitého materiálu a podobně.
2.2.5 Za vadu, či důvod k reklamaci nelze považovat prohnutí konstrukce dle tolerance stanovené normou EN 1999.
2.2.6 Objednatel bere na vědomí, že přirozeným jevem související s polykarbonátovými deskami je tvorba kondenzátu v závislosti na teplotních rozdílech, prostupem tepla a vzdušnou vlhkostí. Nelze na 100 % zamezit výskytu vlhkosti v komorách, neboť tento jev vyplývá ze samotné fyzikální podstaty polykarbonátových desek.

2.3. Objednatel je oprávněn uplatnit u dodavatele právo z vady, která se vyskytne u zboží (díla) v době dvou (2) let od převzetí (§2165 odst. 1 Občanského zákoníku); vytkl-li objednatel dodavateli vadu oprávněně, tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.

2.4. Záruka za jakost (§ 2113 a násl. Občanského zákoníku).
Dodavatel může svým prohlášením poskytnout záruku za jakost zboží přesahující rozsah odpovědnosti dodavatele za vady danou zákonem, přičemž podmínky a rozsah této záruky určí v tomto prohlášení a objednateli vydá potvrzení o záruce za jakost (záruční list) za podmínek a s náležitostmi dle § 2174a Občanského zákoníku.

2.5. Je-li poskytnuta záruka za jakost, záruční doba počne plynout od předání díla objednateli; bylo-li dílo (zboží) podle smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa určení.

2.6. V případě, že dodavatel při koupi zboží (díla) nabízí objednateli k prodanému zboží (dílu) bezplatně další zboží jako dar, je na kupujícím, zda nabízený dar přijme. Dar však není předmětem koupě, proto dodavatel neodpovídá za jeho případné vady. V případě, že dar má vady, na které dodavatel objednatele neupozornil, je objednatel oprávněn dar vrátit.
 
  1. UPLATNĚNÍ PRÁV Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY (REKLAMACE)

3.1. Vadu zboží (díla) lze vytknout (uplatnit reklamaci) prostřednictvím reklamačního formuláře, jehož odkaz je umístěn na stránkách dodavatele (www.hobbytec.cz). Vyplněný Reklamační formulář společně s dalšími požadovanými dokumenty uvedenými v čl. 3.1 následně zaslat na emailovou adresu reklamace@hobbytec.cz. Takové vytknutí vady je nutné vždy provést včas a bez zbytečného odkladu, kdy vytýkaná vada mohla či měla být zjištěna, nejdéle však 2 měsíce od samotného zjištění vady. Není-li v tomto reklamačním řádu uvedeno jinak, rozumí se uplatněním reklamace (reklamací) jak vytknutí vady zboží z titulu odpovědnosti dodávajícího za vady zboží (díla), tak i z titulu záruky. Společně s vyplněným reklamačním formulářem je zákazník povinen přiložit Doklad o koupi – předávací protokol, faktura, Záruční list (pokud byl vydán) a fotodokumentaci vytýkané vady.

3.2. Dodavatel nebo záruční servis je povinný při uplatnění reklamace vydat zákazníkovi písemné potvrzení o tom, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje (§ 19 odst. 2 Zákona o ochraně spotřebitele); potvrzení musí obsahovat i kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tímto potvrzením je i kopie reklamačního protokolu. V případě, že zákazník uplatnil reklamaci prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, dodavatel (záruční servis) je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit zákazníkovi bez zbytečného odkladu e-mailem v případě, že mu je znám.

3.3. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a objednatel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se dodavatel s objednatelem nedohodne na delší lhůtě (§ 19 odst. 3 Zákona na ochranu spotřebitele). O vyřízení reklamace dodavatel vyrozumí objednatele na telefonní číslo anebo e-mailovou adresu, pokud objednatel tyto kontaktní údaje dodavateli poskytl. Nelze-li objednateli doručit vyrozumění o vyřízení reklamace tímto způsobem, bude toto vyrozumění zasláno objednateli písemnou formou na adresu jím uvedenou v reklamačním protokolu.

3.5. Dodavatel nebo záruční servis je povinný vydat objednateli písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné potvrzení s odůvodněním zamítnutí reklamace (§ 19 odst. 5 Zákona o ochraně spotřebitele). Tímto písemným potvrzením je i kopie reklamačního protokolu s vyplněnou kolonkou vyřízení reklamace nebo dopis obsahující písemné vyrozumění o vyřízení reklamace. Jako doplňkové oznámení k písemnému potvrzení může dodavatel zaslat zákazníkovi zprávu obsahující informaci o vyřízení reklamace na telefonní číslo zákazníka anebo jeho e-mailovou adresu v případě, že je zákazník prodávajícímu poskytl.

3.6. Objednatel je povinen zabezpečit při vyřizování reklamace dodavateli nebo jím pověřeným osobám přístup k dílu a poskytnout součinnost tak, aby bylo možné vytýkanou vadu posoudit a případně následně odstranit.

3.7. Pokud zákazníkovi vznikne povinnost převzít reklamované zboží (dílo) zpět od prodávajícího, bez ohledu na způsob vyřízení reklamace, je zákazník bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 dnů ode dne vyřízení reklamace, povinen (i) zboží od prodávajícího převzít.

3.7. V případě, že zákazník zboží v souladu s ustanovením článku 3.6. bez zjevného důvodu nepřevezme, má se za to, že počínaje desátým dnem od písemné výzvy objednatele je reklamační řízení uzavřeno a reklamované dílo (zboží) je předáno se statusem „bez závad“.
 
  1. VŠEOBECNÉ PODMÍNKY REKLAMACE

Při uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamace) u dodavatele je zákazník povinný:
a) odeslat dodavateli vyplněný formulář Reklamační formulář s dokladem o koupi (dodací list, faktura), případně jiným způsobem nevzbuzujícím pochybnosti o nabytí vlastnictví k dílu (zboží)
b) dodat všechny požadované dokumenty uvedené v čl. 3.1. V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen vrátit vše, co podle uvedené smlouvy obdržel, tj. v případě, že byl se zakoupeným zbožím (dílem) poskytnut prodávajícím dárek nebo jiné plnění za zvýhodněnou cenu, případně symbolickou cenu, a zákazník odstoupil od smlouvy o dílo, je zákazník povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním poskytnuté dárky, resp. plnění poskytnuté za zvýhodněnou nebo symbolickou cenu (§ 1727 Občanského zákoníku);
c) poskytnout součinnost nutnou pro vyplnění reklamačního protokolu pověřeným pracovníkem dodavatele.
 
  1. POZÁRUČNÍ OPRAVY (POPRODEJNÍ SERVIS)

Dodavatel je oprávněn zprostředkovat zákazníkům pozáruční opravy prostřednictvím dohodnutých partnerů, a to ve lhůtách, způsobem a v cenách pro zákazníka určených tímto partnerem prodávajícího. Dodavatele informuje zákazníka bez zbytečného odkladu po obdržení těchto informací od partnera.
 
  1. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

V případě, že zákazník není spokojený se způsobem, kterým dodavatel vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že dodavatel porušil jeho práva, a nedošlo k urovnání sporu dohodou přímo mezi zákazníkem a dodavatelem, má zákazník právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy, resp. smlouvy o dílo. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
 
  1. ÚČINNOST REKLAMAČNÍHO ŘÁDU A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ


8.1 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu na stránkách dodavatele (www.hobbytec.cz).
8.2 Tento reklamační řád je platný a účinný od 1. 3. 2025 a plně nahrazuje předchozí reklamační řád. Pro reklamaci zboží je rozhodující znění reklamačního řádu platného a účinného ke dni, kdy byla kupní smlouva uzavřena.
8.3 Kupující při potvrzení každé objednávky uskutečněné u dodavatele potvrzuje, že se seznámil a že souhlasí s tímto reklamačním řádem společnosti Hobbytec CZ, s.r.o..
 

ShowroomNejvětší ukázkové centrum v ČR

Přesvědčte se na vlastní oči

Navštivte největší ukázkové centrum v České republice - Tehovec, Říčany u Prahy a vyberte si z desítek vystavených produktů ten svůj.

Čeká na vás:

  • Celková plocha ukázkových center 5000 m2
  • Tým vyškolených prodejců, kteří Vám poradí
  • 58 vystavených produktů

HobbytecRodinná firma

  • Na první místě je pro nás spokojený zákazník a kvalitní produkty, které mu přinesou radost a užitek.
  • Profesionální montáže

    Zajišťujeme montáže našich výrobků po celé Evropě.
  • Design, kvalita, cena

    Naše produkty v sobě kombinují nadčasové zpracování, kvalitní materiály a bezkonkurenční cenu na trhu.
  • Největší showroomy

    Stavíme ukázková centra abyste mohli vidět kvalitu našich hliníkových staveb naživo.
  • Vlastní výroba

    Při naší práci se opíráme o vlastní výrobu. Ta nám umožňuje vytvořit zakázky zcela na míru.
  • Nejširší nabídka v Evropě

    Klientům nabízíme ucelenou nabídku všech dostupných produktů pro dům a zahradu.